Oficjalny portal: Publiczna Szkoła Podstawowa nr 7

Aktualności

Powiększ tekst Zmniejsz tekst powrót Drukuj


Sala Integracji Sensorycznej

14 wrzesień 2021
Od września w naszej szkole funkcjonuje sala do terapii Integracji Sensorycznej.
Dyrekcja wychodząc naprzeciw potrzebom uczniów, wyznaczyła pomieszczenie i pozyskała fundusze na doposażenie sali  w niezbędne sprzęty do prowadzenia terapii.
Do terapii wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt taki jak: podwieszane platformy, huśtawki, hamaki, deskorolki,  tunele, piłki gimnastyczne, równoważnie, a także materiały różnej faktury do stymulacji dotykowej, materiały do stymulacji wzrokowej itp.
Z terapii SI korzystają głównie uczniowie z różnymi deficytami oraz dysfunkcjami rozwojowymi (np. spektrum autyzmu, ADHD, Zespołem Aspergera, nadpobudliwością psychoruchową  oraz opiniami).
Głównym celem terapii Integracji Sensorycznej jest: 
  • Stymulowanie zaburzonych funkcji integracji sensorycznej oraz procesów modulacji
    i przetwarzania wrażeń sensorycznych.
     
  • Wspomaganie rozwoju ucznia i stymulowanie jego systemów zmysłowych oraz korygowanie zaburzeń planowania motorycznego. 
Działania  terapeutyczne:
  1. Stymulowanie systemu przedsionkowego, dostarczania odpowiedniej dawki zapotrzebowania na ruch: rotacyjny, liniowy, góra\dół, skakanie oraz huśtanie  na sprzętach podwieszanych / platformach, hamakach terapeutycznych 
  2. Stymulacja systemu proprioceptywnego, który odbiera wrażenia z mięśni, ścięgien i stawów. Uaktywnianie ich pracy poprzez mocniejsze uciski (czucie głębokie). 
  3. Normalizacja wrażeń dotykowych - czuciowych. 
  4. Ćwiczenie reakcji równoważnych i zaburzeń grawitacji. 
  5. Rozwijanie sprawności okoruchowej (usprawnianie ruchów gałek ocznych oraz wydłużanie czasu uwagi wzrokowej). 
  6. Rozwijanie motoryki malej i dużej oraz poprawa planowania motorycznego. 
  7. Ćwiczenia relaksacyjne oraz wyciszające stan pobudzenia. 
Terapeuta SI  dostosowuje trudność zadań i ćwiczeń do poziomu możliwości dziecka oraz jego samopoczucia. Ćwiczenia nie mogą być ani zbyt łatwe, ani zbyt trudne dla dziecka.

Ciągłe balansowanie na granicy możliwości dziecka poprawia organizację ośrodkowego układu nerwowego i wpływa na zmianę zachowania w sferze motorycznej oraz emocjonalnej, poprawia funkcje językowe i poznawcze,  a przede wszystkim przejawia się lepszą efektywnością uczenia się.

W trakcie terapii postępy dziecka są monitorowane poprzez wykonywanie specjalnych testów, jak również poprzez obserwację zmian zachowania. Atmosfera podczas terapii sprzyja rozwojowi wewnętrznej potrzeby zdobywania i poznawania środowiska. Dziecko czując, że odnosi sukcesy w coraz większej ilości różnorodnych zadań i bardziej skomplikowanych aktywnościach, podnosi swoją samoocenę i chętnie uczestniczy w zajęciach.

Konsultacje : wtorek 4 lekcja

Katarzyna Strzelczyk
 


Rejestr zmian podstrony
Informację wprowadził(a): Sebastian Cichoń (2021-09-14 15:10:23)
Informację zmodyfikował(a): Sebastian Cichoń (2021-09-16 10:59:01)
Liczba odwiedzin: 604628
Do góry



Banery dolne

Galeria zdjęć

Stopka

Zamknij